Strategije obrane i napada u izbjegavanju neugodnog problema kad kupac ne dođe preuzeti svoje slike. Na koji se način osloboditi današnjih "ostataka" i što učiniti da se nikad više (ili skoro) ne ponovi.
Situacija koju ste sigurno svi vi imali prilike eksperimentirati: kupac donese uokviriti štampu i nakon toga se više ne pojavi. Na taj način imate sliku koja nije vaša i, dakle, ne možete prodati, uokvirenu sa vašim okvirom, za kojeg ste utrošili vrijeme i novac. Na koji način prisiliti kupca da se vrati po svoju sliku i, prvenstveno, kako iskorijeniti problem?
Pristup problemu
Ukoliko je vaša radnja prepuna nepodignutih
slika, prihvatite se telefona i zvrcnite zaboravne kupce.
Jedno požurivanje svaka tri do četiri dana moralo bi uvjeriti svakog
kupca, pa i najotpornijeg, da podigne vlastite slike, ako
ništa drugo barem zato da ga više ne dosađujemo.
Na telefonu budite ljubazni ali jasni. Kod prvog poziva može odgovarati fraza tipa:
"Imamo jednu vašu uokvirenu sliku već duže vrijeme.
Htjeli smo vas podsjetiti u slučaju da ste zaboravili."
Ukoliko je
kupac pustio i akontaciju, napomenite mu: "Vidim da ste već uplatili
15 eura. Stoga vas podsjećam da morate samo platiti razliku."
Kod slijedećeg poziva, zadržajuci uvijek uljudan ton, zauzmite odlučniji stav.
Možete pribjeći frazi kao ova: "Ponovno vas nazivam
da vas podsjetim da podignete svoje slike."
Ukoliko ste u mogućnosti,
možete predložiti da vi donesete slike kod kuće:
"Ukoliko imate problema možemo vam je mi isporučiti. Doći će vas samo 10 eura više.".
Prilikom trećeg poziva možete biti i malo duhoviti. Jedan moj poznanik znao je reći zaboravnom kupcu:
"Pripazite jer mi periodično poklanjamo u dobrotvorne svrhe nepodignute slike.
Želite li da poklonimo i vašu ili ćete ju doći preuzeti?"
Morate biti strpljivi i ustrajni. U ovom slučaju vrijedi poslovica
"strpljen, spašen".
Kako izbjeći ponavljanje
problema?
Sada se navjerojatnije vaša radnja oslobodila
većine zaboravljenih radova. Međutim nije dovoljno,
jer ako ste se rješili izvanrednog stanja, ništa ne osigurava da se stvar
neće ponoviti. Neprestano telefonirati kupcima,
isprobali ste sigurno o vlastitom trošku, je svakako gnjavaža i gubljenje
dragocjenog vremena. Postoje, međutim, smicalice
koje preporučamo primjeniti za smanjenje na minimum rizik "zaboravljenih" slika.
1. |
|
Najefikasnija mjera je
zatražiti akontaciju od barem 30% od ukupne cijene rada,
pogotovo ako slika koju treba uokviriti nema veliku vrijednost.
Ne morate se bojati da ćete kupca uvrijediti: ako ste
se pobrinuli izložiti obavijest i ako odlučno i uljudno nastupite
neće ih biti puno koji će prigovoriti. Ako se pak
svejedno dogodi da netko ne dođe po sliku, usprkos akontaciji,
ne dođe podmiriti dug, barem ćete
znati da ste se obezbijedili podmirujući trošak materijala i
možda i nešto više od toga. |
2. |
|
Još jedna veoma važna smicalica je naznačiti na potvrdi točan datum kad će slika biti spremna i ako želite, možete na potvrdi naznačiti da se moli točnost u preuzimanju radova. Naravno, naznačeni rokovi isporuke na potvrdi moraju se uvijek poštivati. |
3. |
|
I na kraju, pokušajte skratiti rokove isporuke. Slike bi se trebale uokviriti u roku od tri do četiri, najviše tjedan dana. Razumljivo je da kupac kojemu kažemo da navrati po sliku za petnaest ili više dana, može zaboraviti. Imajte na umu da mnoge osobe odlučuju uokviriti sliku u trenutku zanesenosti ili kad im se nađe višak novca za potrošiti. Nemojte dozvoliti da njihov interes splasne: dovoljan je neki nepredviđeni problem ili trošak i da sve padne u zaborav. Budite predvidljivi: preduhitrite ih u vremenu. |
Nepopravljivi kupci
Usprkos svim smicalicama i predostrožnostima,
može se dogoditi da vam ipak poneka slika ostane u radnji.
Što učiniti? Ako ste bili dovoljno mudri i zatražili akontaciju od kupca,
nećete se naži u potpuno negativnoj situaciji jer ste vež
amortizirali jedan dio gubitka. Nakon podesnog vremena, recimo šest mjeseci,
možete skinuti okvir i iskoristiti ga za nekog drugog kupca.
Sliku katalogirajte i stavite u "zaboravište", jedan namjenjeni kutak u radnji,
u slučaju da se njezin vlasnik ipak predomisli.
Ako vam se zaboravljena slika sviđa, ponesite je kući. Ukoliko se njezin vlasnik
pojavi, moći ćete je uvijek vratiti. Međutim, nije
preporučljivo da je prodate jer u slučaju da se vlasnik ipak pojavi i nakon više
godina, u svakom slučaju biste vi bili krivi.